BloG2 LaiN yanG beSt!!!

Tanda dan Jejak

Jun 19, 2011

Emak Aku Sangat Supportive

Tetiba rasa cam nak wat entri hari ni khas untuk emakku tersayang.... hehehehe...
betul emak aku sgt2 membantu aku dalam kehidupan seharian dan seorang ibu yang sentiasa menyokong walau apa jugak yang aku buat dalam hidup ni.... sentiasa ada kat blakang aku tok sentiasa menyokong dan mendorong aku.. ceh.. 'ayat jiwang nak mampos kau ni aidah... memalam cenggini buang tebiat haper?'

Ya! rakan2ku sekalian percayalah...

1)dulu masa aku mula sekolah tak reti 1 - 10....
hari2 mak aku ajar sampai kadang2 aku menanges sebab lembap sangat.. tp mak aku saba jer....

2) masuk sekolah rendah aku nanges lagi coz x reti sifir... mak aku beli 1 cam poster besar tuh.. ade sifir 1 sampai doblas... ari2 dia suh aku bace... die boleh bace sesame ngan aku lagi.....

3) sekolah menengah aku tak larat da wat omework byk giler sampai x tido mlm2.. mak aku tunggu same ngan aku... betul...
'mak mengantuk la.. mak tido sini kejap.. kalau awak dah siap nanti kejutkan mak erk..'
'eh mak ni, pegila tido dlm bilik... xpela..' padahal dalam hati aku yg kecut memlm cenggini mmg lah mengharapkan mak aku tido dpn aku tp tak sampai hati la pulak atas simen jer baringnyer...anak yang baek..haha...
'tak pe mak baring kejap.. nnti awak tinggal sengsorang wat keje..'

see... I've told u....

4) aku nak beli laptop bila dpt duit kutu.. mak aku kate 'belilah.. awak yang nak guna.. nanti boleh ajar mak main fesbuk tuh..hehehe'

5)dlu aku keje staun lebeh dulu bru smbg blaja.. mse memule nak cakap ngan mak nak sambung blaja kecut jugak jantung ngan peparu aku.. tp, aku cakap gak...

'mak, manja nak sambung blaja boleh?' (c... kat uma family pggl I manja ok? jeles? so what.. hahaha)
'huh? sambung blaja???...................... pegilah.. mak tahu awak nak blaja.. nanti blaja pandai2..'

tgok mak aku sentiasa support aku walau aku nak wat hape sekalipun.. sentiasa suruh aku buat perkara tu byk kali supaya jadi cam pepatah 'alah bisa, tegal biasa' hahaha...(tak kena mengena)

6) aku hilang henset hari tu... jadi aku pinjam jap enst mak aku...then mak aku selalu pesan...
'ha.. henset mak yang awak pinjam tu letak la rata2 nnti boleh hilang lagi...'
7) purse aku pulak cicir lepas tu... mak aku pesan camni plak...
'dompet tu nnti cicir2kan.. boleh la sedekah kat orang duit dalam tu macam haritu... seronok mak anak mak pandai bersedekah' tak pon dia pesan camni..
'nnt jatuhkan beg duit awak tu.. boleh suruh en.Azman(org yg jumpa purse aku hari tu) tu carik beg awak tu sampai jumpa....'

SEE.... such a supportive mom rite?
korang ade mak yg sepotip giler cam mak hakuh???? so, nak cakap kat sini walaupun mak aku takkan bace blog ni melainkan korang yg bace ni dtg uma aku then tunjuk blog ni kat mak aku.....

!!!Mak, I LOVE you sooooooooooooo much!!!



ni la mak aku yg sgt supportive tuh....
hehehe... mak jgn marah2 erk.... t manja blanje makan fillet kat kepsi.... kuikuikui..

No comments:

ScanDal