BloG2 LaiN yanG beSt!!!

Tanda dan Jejak

Nov 23, 2012

Dia pernah hadir..


Dia hadir dikala kesunyian berada dihati
Hadirnya dia memberi erti
Tapi sayangnya aku tak pandai
Untuk menghargai

Aku sentiasa mengelak bicara hati
Kerana aku takut melukai lagi
Aku melihat dia pergi
Tanpa aku menghargai

Bukan aku menafi perasaan hati
Tetapi takdir itu bukan ku atur
Fahamilah takdir bersama yang dihajati
Untuk termakbul semakin sukar disentuh

Bukan aku girang melihat dia jatuh
Bukan aku suka melihat dia menjauh

Untuk dia-
Bukan niat memberi luka
Bukan juga untuk bersuka
Tetapi ini memang pilihanku
Kerana bersama akan buat engkau lebih sakit
Percayalah engkau akan lebih bahgia
Bila kau jumpa takdir untukmu

Nov 17, 2012

Kenapa 9gag tu best untuk ACM

Takmo mangarut banyak.. layan~~~






















Dan sebenarnya ada banyak lagi... ape lagi?
Jom layan 9gag!

Apa itu CINTA??

Tajuk dah macam Dr. Pakar Cinta dah ni.. hihihi...

Kenapa ya? Ramai orang tertanya-tanya apa itu CINTA?

Ada orang kata, Cinta itu airmata. Cinta itu kesetiaan. Cinta itu buta. Cinta itu manis. Cinta itu Pahit. Cinta itu tidak tergambar. Cinta itu indah. Cinta itu persahabatan. Cinta itu ikatan. Banyak lah lagi..

Kalau nak nyatakan kat sini kena ada banyak page ni. Lenguh la jari-jemari salleh ni nak menaip... ^_^

Cinta itu konsepnya luas. Cinta kepada Allah. Cinta Kepada Malaikat. Cinta kepada Rasulullah. Cinta kepada Agama. Cinta kepada Negara. Cinta kepada bangsa. Cinta kepada Keluarga. Cinta kepada kedua ibubapa. Cinta kepada dunia. Cinta kepada akhirat. Cinta kepada harta kekayaan. Cinta kepada makanan. Cinta kepada, kepada dan kepada.

Skopnya terlalu luas. Tetapi manusia ini bila disebut tentang Cinta, yang muncul dikepalanya adalah Cinta antara insan. Cinta antara 2 insan yang sedang bercinta..... *ayat dah penin*

Mungkin pandangan setiap manusia berbeza. Tapi bagi ACM, cinta antara insan ini mungkin boleh di ibaratkan seperti ABC. Ya ABC!! Air Batu Campur tu.

Kenapa? Sebab, ABC ada pelbagai rasa....

*ABC rasa manis je* ß--- Mesti ini yg org akan cakap bila ACM kata Cinta = ABC

Salah! Cuba asingkan semua bahan. Ais itu sendiri dah tawar. Owh ya, bahan-bahan dalam ABC ni juga terpulang. Pernah tak makan ABC yang peniaga tu bubuh buah pala dalam ABC tu? Kismis? Asam? Cincau? Cendol? Dan sebenarnya kadang-kadang macam-macam jenis bahan ada dalam ABC tu.

Dan sebenarnya kita boleh buat pilihan tentang bahan-bahan tu. kalau suka kacang minta kacang lebih. Suka kismis minta kismis lebih. Tak suka sagu minta jangan ada sagu. Tengok! Semua pilihan kita.





Semua pilihan terpulang kepada kita. Rasa ABC tu pun terpulang kepada permintaan kita juga. Manis, kurang manis, susu lebih, cendol lebih.

Makan banyak sangat ABC kena kencing manis. Cinta antara insan itu juga ada keburukan. Mungkin terlalu mencintai akan membuatkan kita lebih tersakiti???   **Camtu boleh??**

Kadang-kala cinta kepada insan membuatkan kita lupa Cinta kepada-NYA.

Walau kita tahu ABC ada keburukannya tetapi kita tetap suka. Tetap menikmati setiap suapan ABC kemulut. Walau kita tahu ABC dalam mangkuk akan habis, walau sayang nak habiskan, kita tetap akan habiskan ABC tu.

Bila ABC dah habis. ABC tu air kan?? Tapi tekak masih lagi rasa dahaga. Kadang tu rasa macam tak puas.

Dan walau kita tahu semua tu. Dihari yang lain, kita masih lagi akan pesan ABC untuk menikmatinya.


p/s: kat atas tu semua pandangan ACM je.. ape2 pandangan org lain semua pon okay.... 

Nov 8, 2012

JANJI


JANJI! Perkataan yang mudah ditutur tetapi amat payah ditepati. Janji bukan sekadar perkataan yang mudah diungkap tetapi sukar dituruti. Berapa kalikah kita pernah mengucap Janji dan berapa kali pula kita melaksanakannya? Adakah kita tergolong dikalangan pemberi janji yang tak pernah ditunai? Adakah kita tergolong dikalangan mereka yang berpegang pada Janji? Dimanakah tempat kita? Ingatkah kita pada Janji yang pernah dilafazkan? Mampukah kita menunaikan segala Janji yang telah diucap?

Kadang kita terlupa segala Janji dan sumpah yang diikat sehingga kita lalai menunaikan kewajipan itu. Tetapi tidak harus kita lupa bahawa si penerima Janji akan senantiasa memegang Janji yang telah dilafazkan.

Aku....... aku insan biasa. Kadang, aku ini pemberi Janji yang amat manis ditelan. Kadang aku ini pengingkar Janji yang pahit untuk diterima. Aku juga kadangnya seorang yang selalu lupa pada Janjinya.


Credit


Engkau!! Ya, kau! Jangan engkau menjejaki tapakku ini. Tapak yang rosak dari si pemusnah Janji. Bina tapakmu sendiri. Berpaut teguhlah kepada Janji yang engkau tuturkan kerana Janji amat penting dalam hidupmu. Berfikirlah sebelum engkau melafaz Janji kerana Janji itu ada magisnya yang engkau akan lihat bila tiba waktunya.

..SALAM..


Assalamualaikum..


Sudah lama ku abaikan jajahan ini sehingga flora-flora kian meliar membina negeri. Entah kenapa walau ada masa terluang, askar-askar jemari amat berat bekerja diatas padang kekunci. Entah mengapa setiap kali diketuk pangkal jentera otak, tiada juga ia berfungsi memberi pendapat. Entah kenapa setiap kali mahu membersihkan halaman ini, terhalang dek rasa yang seharusnya dibuang dari manusia. Dan entah kenapa juga hari ini, askar jemari menjadi ringan untuk bekerja, jentera-jentera juga mula berfungsi. Rasa itu juga telah hilang. Kini flora yang meliar di jajahan ini mula dihakis menjadi taman membentuk satu negeri....

Cewah.........

Jan 1, 2012

Entry Tanpa Hala

 Diam x diam, dah masuk tahun baru rupanya.... tadi buka fb ade 1 status dari 1 page ni...

Nak like page ni? Kat sini
Lepas like status tu baru sedar.................. ‘dah tua dah aku ni’ *cakap sengsorang* patut la rasa senang je lenguh2 badan, sakit2 saraf, dah tua rupanya ACM ni... hahaha..

Bila difikirkan balik, umur ACM ni dah agak senior dalam kelas ACM tu, orang baya ACM dah nak abis dah blaja, dah nak dapat degree, ACM baru la sem3 diploma in tourism ni, bila pula aku nak keje ni???? *berfikir lagi*

Ada 1 nasihat la buat mereka2 yang masih muda, yg sekolah lagi tu, yg baru lepas SPM ke, silalah jangan buang masa anda. Dunia ni semakin maju. Jadi tuntutlah ilmu untuk masa depan. Kalau xde ilmu xde siapa pon yang respek kita nanti.

Uwh, ACM ni bukan apa, nak share la 1 gamba yang ACM jumpa dalam fb jugak tadi.. gamba ni xde kena mengena pon dengan perbincangan kita diatas ye..^_^







memang betul ayat tu.. renung2kan dan selamat beramal...^_^


p/s :So sempena tahun baru ni, mari kita sama-sama pasang azam baru, tekad dengan azam baru kita, cuba sehabis baik mencapai azam baru.

Bye...bye..bye..............*nada Shin Chan*

ScanDal

Rilek Jap