BloG2 LaiN yanG beSt!!!

Tanda dan Jejak

Oct 27, 2011

Tentang Sahabat

Apa Beza Sahabat Dengan Sahabat Baik..... Friend And Bestfriend!
(mengikut pandangan ACM ye..^_^)

1)   Bila Diajak Keluar

“Wey, jom klua. bosan sangat ni. Siap cepat lagi 30 minit aku sampai.”

SAHABAT
kita sampai je dia dah bersiap sedia dah. Terus je keluar pakai kasut dan menuju ke destinasi... ^_^

SAHABAT BAIK
Kita sampai je rumah dia, dia jenguk kot balkoni dari atas rumah

“Eh, awal betul kau sampai? Jap aku mandi jap.”
Cakap dengan muka tak bersalah. Tinggalkan kita cenggitu je sengsorang kat lua rumah dan tak sampai 5 minit tunggu, kita sendiri masuk rumah dia tak berjemput terus naik bilik dia. Buka laptop peribadi dia tanpa izin n terus on9 sambil tunggu dia bersiap.

2)   Bila Tengah Lapar

“Lapar lah, tolong masak megi tok aku.”

SAHABAT
“ok” pegi masak megi tok kite.

SAHABAT BAIK
“Air panas memang ada kat dapur, megi pon ade, kau pegi buat sendirilah.”
Elok je kita bangun nak pergi buat megi.
“Buat tok aku sekalilah.” Dengan senyum yang mintak dikakikan.

3)   Bila Hujan.

“Nak tumpang payung boleh?”

SAHABAT
Tarik kita dekat dengan dia dan guna payung tu sama-sama.

SAHABAT BAIK
Ajak lari dalam hujan sama-sama. Padahal dia ambil payung kita lari sorang-sorang tinggal kita dalam hujan. Pastu bila kita sampai rumah dalam keadaan basah kuyup boleh tibai gelak macam Pontianak pulak.....

4)   Bila Jatuh Longkang

SAHABAT
Cepat-cepat tolong kita keluar dari longkang.

SAHABAT BAIK
Tolong jugak, tapi lepas dia dah puas gelak terbahak-bahak. Seminggu kena nganjeng dengan die. Pastu boleh pulak kecoh kat semua budak rumah.

5)   Bila Hari Lahir Kita

SAHABAT
Beri hadiah dengan senyuman dan ucapan hari lahir.

SAHABAT BAIK
Sambut besday kite dengan hadiah telur tembelang atau susu yang diperam seminggu yang dibaling atas kepala kita. Basahkan seluruh badan kita dan tabur tepung sampai sikit kulit pun dah tak nampak. Beli kek yang tak berapa mahal *erti kata lain murah sikit la..^_^* sebab tujuan utama kek tu adalah untuk disemadikan diatas badan kita bia melekit satu badan. Dah la pilih kek yang paling banyak krim. Hadiah die bagi cuma keychain rm2 je.. itu pun kalau ade... hahahaha..

6)   Bila Ada Masalah

SAHABAT
Dengar dan cakap “Sabarlah ye. Aku pun simpati jugak.”

SAHABAT BAIK
Dengar dan bantu sedaya upaya selesaikan masalah kita. Selagi tak selesai, dia tetap ada disisi kita.

7)   Bila Kita Bersedih dan Menangis

SAHABAT
Mendengar dengan teliti sambil menepuk-nepuk bahu agar lebih tabah.

SAHABAT BAIK
Duduk rapat dengan kita memeluk bahu kita dan membiarkan kita nangis sepuasnya. Bak kata omputih. He/She will let u wet their shoulder. *pebende aku mengarut ni?*

8)   Bila Kau Busuk Bau Peluh Lepas Besenam Petang-Petang

SAHABAT
“Kau taknak mandi ke? Pasni boleh kluar makan same.”

SAHABAT BAIK
“Hoi, bau haram ade hati nak baring-baring lagi. Pergi mandi ah. Hilang deria bau aku tau tak?” sambil tarik kita humban dalam bilik air.

ni pandangan ACM lah.. n ACM nak share gamba yang ACM jumpa dalam FB ni
hargai sahabat sekeliling kita. Kalau rasa couple anda lebih penting, anda kena tahu sahabat lebih penting. Sahabat walau bergaduh akan tetap kekal sebagai sahabat. Couple bila berperang mungkin berpisah selamanya.

ade orang pernah pesan pada ACM:
when you're alone, just pick your phone n make a call. Your friend will be right beside you whenever if it's 2 am.

Dan ACM suka sangat tengok Ichigo dengan Sado dalam Bleach...

Entah kenapa. tapi yang pasti ACM sangat kagum dengan persahabatan diorang ni...

n satu lagi.....
SpongeBob ngan Patrick...... tak boleh dipisahkan...
walaupun kadang-kadang asyik SpongeBob je yang kena.... walaupun hampir semua orang tak senang ngan perangai Patrick... walaupun Patrick selalu je wat mende ala-ala bangang.... tapi persahabatan diorang kekal gak... mungkin salah faham tu buat hubungan lebih rapat.... sweet je diorang ni kan??????? ^_^

setakat tu je kot......^_^
thankz 4 reading.... 

Oct 19, 2011

Oct 18, 2011

Its Name is TIME!!!


"Imagine there is a bank account that credits your account each morning with $86400.
It carries over no balance from day to day.
Every evening, the bank deletes whatever part of the balance you failed to use during the day.
What would you do? Draw out every cents of course?
Each of us has such a bank. Its name is TIME.
Every morning it credits you with 86400 seconds.
Every night, it writes off as lost, whatever of these you have failed to invest to a good purpose.
It carries over no balance. It allows no overdraft.
Each Day It Opens A New Account For You.
Each Night It Burns The Remains Of The Day.
If you fail to use the day's deposit, the loss is yours.
There is NO DRAWING against 'tomorrow'.
You must live in the present of today's deposit. Invest it so as to get from it the utmost in health, happiness and success.
The clock is running.
MAKE THE MOST OF TODAY."

Oct 8, 2011

Seorang Manusia Bergelar Artis


It’s been 1 hour n half.... sejam sengah!!! Kawan2 sejam sengah!!!  Sejam sengah oke??? Hadoih~~ apsal la ngan ACM ni? Kenapa sejam setengah ni dihabiskan waktu untuk menatap semua foto2 nya dan mencari berita mengenai dia??? Kenapa???? 

“PANG!!” *Sila sedarkan diri*
Sekali kena penampar dengan hincik tangan pulak... 

Tengah cakap pasal siapa?? Ade seorang artis nilah... ce teke, ceteke.. *nada Ucop Wilcha
Klu dia, artis ni bertudung, comel, artis, artis, artis dan artis..... Bhahahahha.. mesti korang bengang an?? 

Hahaha saje je.. Oke2 satu lagi klu yang akan wat korang bole teka ACM cakap pasai sapa ni, mata dia besar, bulat, bundar dan yang sama waktu dengannya..

Hah! Hah! Dapat kan??? Tu lah... sape yang tak tahu lagi???
Heliza Helmi lah.......

 
WOW!!!!! *mata bersinar-sinar...


Ape kene ngan ACM ni? Uwh, satu lagi ACM bukan lesbian/lesbo/les/peng or yg sama saat dengannya...
Jujur ACM cakap, ACM bukan kenal dia dari AF tu tapi agak baru gak... Yelah ACM baru kenal dia kot... *kesian kan? Biasalah duduk zaman batu* heeeeeeeeee~

Masa tengok Syurga Cinta dulu tertanya sape la plop aweks ni an... Masa tu sekali kena debish ngan my sister..

My sister : Hang ni dok zaman jepon ka?

ACM : Awat plop? Tanye pon salah ke?

My sister : Hang ni, Dia ni dulu masuk AF la..

ACM : AF? Ape tu? *sangat suci muke mase ni keyh..kahkahkah*

My sister pon hape lagi........................................


 oke yang seterus nya adalah adegan 18SG yang xperlu...... hahhaha.. oke tipu jer

Lain kali cakaplah Akedemi Fantasia baru lah terang. AF, AF, manelah tau... *tegakkan benang dalam hujan* oke, sadap u ol...

 
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~ comel tak?

Kenapa ACM suka dia... sebab dia comel..kekekeke~ 

Oke2... sebab dia Berjaya dalam usia muda.. hurm...... bole gitu? Hahahaha...

Tak kesah lah camne pon.. semua benda kene ade sebab ke?? Sebab ACM tak suka carik alasan... hhhahahaha... 
Dah2... Merepek meraban lagi... so, mari cuci mata dengan poto2 Heliza... 









ACM memang tertarik dengan diorang yang bertudung ni... Wardina, Catriona, Irma, Fida, Yuna, dan lain2 yang sama waktu dengannya... Even Sheila Rusly pon ACM suke tengok ok... ^_^

Tapi klu Tiz Zaqyah, Fathia, Ziana Zain tu kes lain lah... hahahaha

 oh, ya! gamba2 ni semua dapat dari fanPage Heliza kat FB



Thankz 4 lending your time here..^_^
Rajin2, sila mengomen yerk..%_%

ScanDal

Rilek Jap