BloG2 LaiN yanG beSt!!!

Tanda dan Jejak

Jun 16, 2011

Rasa cam nak campak nurse yg xnmpak aku ni kne CAMPAK

masih lagi pasal chickenpox aku ni.. xde la.. smalam aku pegi klinik nak amik mc la kononnyer...
sbelom tu nak kasi tau, dapat mc sminggu.. hahaha... lme giler kan?? biasalah kate campak?? tp kalau nak cerita bape banyak klas kne tinggal jgn cakap la kan... boleh bebal camni...

ok, smalam dengan smangatnyer pas smayang subuh tu aku pun bersiap-siap nak pegi mintak mc.. pagi sangat???? yela aku pegi klinik RM1 jer.. nnt ramai orang lame lak tunggu... nak g klinik memahal sesungguhnya bajet mmg tak mencukupilah.. kekeke...
sampai depan klinik dalam pukol 7.30 camtu.. Masyaallah... ramai nak hidop manusia2 semua ni.. asal semua nak pegi klinik hari ni? terdetik dalam hati.. mmg ramai giler siotnye... tak caye tanye AIDAH...(akula tu)

dengan bajet kool + muka da macam kne rendam dalam koloni semut ni aku pun parking motor dengan tenang. elok jer turun n buka helmet.. pintu klinik pun buka mak aihh.. berpusu-pusu...

nak tggu ambil no. giliran punya lama.. dah la SEJUK NAK HIDUP (bak kate mak aku) tggu punya tunggu aku dapat no.9.... nasib ade 3 doktor hari ini ya, kalau tak agak-agak aku kena tunggu lama lagi la jawabnya... tunggu dengan berdebar2...cewah.. bajet nak g exam kau...

'3009 bilik 5' bak kate suara perempuan yang selalu panggil no tuh... aku pun masuk la dengan senyum siput yang paling menawan... 
'sakit ape ni?' doc tu tnye aku.. dalam ati aku jawab..'bute ape doc ni.. xnmpk muke aku ni?'
n dengan selamba badaknya nurse kat depan doc tu jawabkan untuk aku....

kalau betul xpe..ini............................................................................................ok..ok.. die tolong jawab camni.............

"jerawat" oh my............... 'wat da he' bak kate sape ntah dlm HKLBR.... aku pun apa lagi.. bagi satu renungan maut la kat nurse yg pandai lagi bijak + xreti nak jaga hati orang... kalau la betul yang dekat muka aku ni jerawat yang banyak n sebenarnya aku datang sebab aku cirit-birit ke... apa rasanya... giler..mmg cari maut itu jururawat kan...

'saya kena CAMPAK ni doc.. ce cek.. btol kan?' tanpa pedulikan si nurse td... doc tu tgok angguk2.. cek suhu badan kat tinge then tulis apa ntah... cek lagi.. cek... dia suruh aku amik ubat kat luar pastu tunggu.. nnt dia bagi mc... aku pun bangun... sbelum tu aku cakap kat doc tu.......

'kalau la betul dekat muka saya ni jerawat n saya datang sini sebab demam, saya rasa ada yang merasa sup selipar purple...' aku cakap ngan senyuman... sambil lunjur sikit kaki kasi nampak selipar aku warna purple tu....

doc tu pun senyum jer... nurse td?? hahaha... tau pucat muka kau... puas hati aku.. walau pun aku tak pernah kena jerawat seluruh muka tapi agak-agak la.. kalau orang yg betul-betul ada tu camne??? pedih ulu hati tau...

aku pun keluar ambil ubat dan tunggu nurse tadi bagi mc... dalam 2 minit je...
nurse tadi keluar n bagi mc aku pastu die say something yang aku sengaja wat x dengar sampai dia ulang skali lagi dalam nada yang agak kuat....
dia kata............."SORRY"
aku angguk ngan muka serius terus blah..(puas hati kowt) padahal bila dah sampai parking aku gelak cam orang giler sorang-sorang.... ok!! ini agak memalukan sampai ade apek kat sebelah terkejut then renung aku macam pelik.....


motif entri: jaga mulut korang. jangan main hembus je... nnt terkena balik terdiam cam nurse tadi.. kekekeke...
(pada pendapat aku.. entri ni agak membosankan.. tapi nak share gak coz aku suke bila aku perli nurse tu balik....=)


tq coz sudi luangkan mase untuk bace entri yang tak seberapa nih....(>.<)

No comments:

ScanDal