BloG2 LaiN yanG beSt!!!

Tanda dan Jejak

Mar 7, 2011

Gemilang

Tengok cerita Gemilang??? yang dibintangi Tiz Zaqyah(Asma), Shaz Jaszle(Saif/Lah), Kamal Adli(Umar) dan Tasha Shilla kot nama dia(Ruhanna) tu...
tadi baru lepas tengok episod dimana Ruhanna merayu untuk berbaik semula dengan Umar (lakonan semata untuk jeleskan Saif/Lah yang tak rase pape)

episod tadi sangat menyentuh hati aku bila.......

1. apabila Raj sanggup mengaku kesalahan dan kesilapan dia. dia sanggup tanggung risiko apapun.

2. apabila Umar minta maaf dengan Saif. Nampak kekuatan persahabatan kat situ.

3. "tiada sapa nak tolong orang susah macam saya ni" lebih kurang camtu kot... hampir2 lupa ayat Raj yang dia luahkan pada Umar bila Umar datang kerumahnya.

4. Kahar yang selama ni hanya tinggal dalam 1 pondok kat kebun durian dan selalu ngantuk dalam kelas sebab tunggu durian sampai pagi. hidup dia sendiri tanpa kedua ibu bapa.

5. Asma dan Saif yang sanggup menggantikan tempat Kahar untuk tunggu durian jatuh dan minta pada Pak Mail(tuan punya kebun durian) supaya Kahar kutip durian pada masa-masa tertentu sahaja.

6. bila umar dan Saif beriya-iya membantu Raj.

7. kebaikan dan jasa cikgu talib/bapa saudara Asma (yang Dato' Jalaluddin Hassan tu) dikenang semula....

sebenarnya setiap episod Gemilang ni sangat berisi. setiap jalan yang ditunjukkan ada pengajaran disebaliknya. cerita ini penuh dengan pengajaran. setiap pelajar dengan masalah sendiri. bila fikir-fikir balik, kita sendiri kurang percaya bila seorang guru sanggup menggantikan tempat anak didiknya dikilang batu-bata dan anak itu disuruhnya kesekolah. nampak macam tak logik sangat kan??? tapi itulah HAKIKATNYA!!!
tak percaya?? tanyalah mereka yang zaman kanak-kanaknya ditahun itu... tahun 70-an... ini benar-benar berlaku....

azam seorang pelajar untuk berjaya bersama tekad seorang guru yang amat ikhlas....
so, macam mana?? ada ke sekarang macam ni??

tapi dalam episod tadi ada satu scene masa Asma n Saif dok makan durian pastu teringat kat cikgu talib tapi bila Saif sebut nama anak cikgu Talib (hilmi kot) muka Asma berubah n tiba-tiba dia keluarkan statement:
"saya banyak terhutang budi dengan dia(cikgu Talib)" dengan muka yang sangat serius..

betul-betul buat aku tertanya-tanya tau.....-_-
ada sejarah hitam ke Asma nih??0_0
tak tido malam ni memikirkannya... *kononla.. padahal da ngan tuk giler nih...z_z


gamba ni amek kat facebookTiz. thankz kat tiz..
*padahal da amek bru nak minta.... tiz pon tak cakap setuju lagi...^^
owh, the last one, kalau nak tengok catchup dia bleh la pegi kat tonton.com.my n search gemilang..
pesanan tok korang yang nak tengok, untuk kesan yang lebih baik, gunalah google chrome untuk melayari laman sesawang tersebut...mozilla agak bermasalah semenjak dua ni....*_*



thankz for your time reading this entry....^^'

No comments:

ScanDal

Rilek Jap